9/21/15

חדשות 2: פרסום ראשון: אוניברסיטת בר אילן סילקה סטודנט מהמעונות כי לא חבש כיפה No Kippah - No dorm room - Bar Ilan U. evicts student who goes kippahless

כתבה שפורסמה בחדשות 2 ועשויה לעניין אותך.
פרסום ראשון: אוניברסיטת בר אילן סילקה סטודנט מהמעונות כי לא חבש כיפה
סטודנט בפקולטה למשפטים באוניברסיטת בר אילן לא יוכל להמשיך להתגורר במעונות בתוך הקמפוס לאחר שאב הבית הבחין בו כשהוא ללא כיפה, כך נודע לחדשות 2 Online. "הוא ראה אותי פעם אחת ממש מזמן", הדגיש הסטודנט, אך באוניברסיטה מתעקשים: "הוא התהלך מספר פעמים ללא כיפה, יוכל להתגורר במעונות מחוץ לקמפוס"
מתן חצרוני
י', סטודנט למשפטים שהתגורר במעונות הדתיים באוניברסיטת בר אילן, התבשר אתמול (ראשון) כי לא יוכל להמשיך להתגורר במעונות בשנת הלימודים הקרבה, כך נודע לחדשות 2 Online. הסיבה: אב הבית ראה אותו מסתובב במעונות כשהוא לא חובש כיפה.
רוצים לקבל עדכונים נוספים? הצטרפו לחדשות 2 בפייסבוק
"מדור מעונות הודיע לי שאני לא מתקבל למעונות של בר אילן מכיוון שלאורך השנה החולפת לא הקפדתי לשים כיפה בשטח הקמפוס. אב הבית אחראי על ההחלטה הזו", סיפר. י' הוא סטודנט שבא ממשפחה דתית, למד בישיבה ושומר על כשרות ועל שבת.
"אב הבית ראה אותי פעם אחת יחידה ללא כיפה וזה היה ממש מזמן", סיפר. "אני גר בנהריה אז אין לי פריבילגיה לנסוע מהבית וגם לא להשכיר דירה". זמן קצר לפני תחילת שנת הלימודים האקדמית ייאלץ כעת י' למצוא מקום מגורים חלופי.
"מצהיר בזה כי אני מנהל אורח חיים דתי"
מי שזכאי להגיש בקשה לדיור במעונות סטודנטים באוניברסיטה חייב לעמוד בתנאים הבאים: בוגרי בית ספר תיכון דתי המנהלים אורח חיים דתי, סטודנטים מן המניין לתואר ראשון, ועליהם לעמוד במינימום שעות לימוד אקדמיות. לדבריו, אין לו אפשרות להירשם למעונות שמפעילה האגודה כי ההרשמה תמה.
בנוסף, בזמן ההרשמה על הסטודנטים לחתום על טופס שבו נכתב בין היתר: "אני מבקש להגיש מועמדות למעונות המיועדים לשומרי אורח חיים דתי ומצהיר בזה כי אני מנהל אורח חיים דתי. ידוע לי שבאם לא אנהל אורח חיים כזה, שבו יש בין השאר הקפדה של שמירת כשרות, שמירת שבת ומועדים, לבוש צנוע והתנהגות צנועה לא אוכל להמשיך להתגורר במעונות אלה".
מאוניברסיטת בר אילן נמסר בתגובה: "מעונות הסטודנטים בתחומי הקמפוס מיועדים לסטודנטים השומרים על אורחות חיים על פי ההלכה. כל סטודנט המבקש להתגורר במעונות של האוניברסיטה חותם על התחייבות לשמור על אורח חיים דתי - וכיפה היא חלק מאורח החיים הדתי. בנוסף להתחייבות בכתב, המחויבות הזאת גם מובהרת לסטודנטים במהלך הריאיון עם אחראית המעונות לגבי הנהלים.
האוניברסיטה לא מעירה ובוודאי שלא מסלקת סטודנט לאחר פעם אחת שהלך ללא כיפה. במקרה הזה, למרות ההתחייבות שעליה חתם, הסטודנט התהלך מספר פעמים ללא כיפה ולא פעם אחת כפי שטען ולא שעה לפניות של אב הבית בעניין.
לנוכח זאת הוחלט השנה שלא לאפשר לו לשוב למעונות המיועדים למי ששומרים על אורח חיים דתי. הסטודנט יוכל להתגורר, אם ירצה בכך, במעונות מחוץ לקמפוס שבהם אין התחייבות כזאת".
יש לציין שבשיחה עם חדשות 2 Online הכחיש י' את טענות האוניברסיטה והדגיש כי מדובר היה במקרה חד פעמי.
לפניות לכתב: MatanH@Ch2news.tv
הצטרפו לעמוד הפייסבוק של מתן חצרוני
חדשות 2 - איתכם בכל מקום

No comments: